Sommar och vinter

Så skönt att sommaren äntligen har kommit lite smått. Även fast det är rätt så dålig sommar så är det grymt skönt att slippa snön. Snö är det värsta tycker jag och jag skulle inte ha några problem med att skippa den överhuvudtaget. Det blir ju svårt då man måste bo i Sverige men när jag väl får chansen så kommer jag nog att sticka ut och resa länge över vintern. Jag är väldigt sugen på att sticka på en sån där resa där man backpackar runt ett tag. Det är jäkla svårt att kunna göra det i ett bra tag men det skulle vara skönt.

Jag hoppas att det kommer bli lite bättre väder nu på sensommaren i alla fall så man kan få lite värme i sig innan det blir vinter.

Det brukar ju sägas att jorden håller ungefär samma medeltemperatur över hela året. Då kommer det ju i alla fall bli en mild vinter om man får hoppas på det. Snön är det värsta men kylan är inte så rolig den heller. Jag gillar inte att frysa och jag brukar försöka gå ut så lite som möjligt. Det värsta är när man inte har ett garage och måste få bort is och snö från rutan för att sedan sätta sig i en iskall bil som tar evigheter på sig för att få upp någon värme alls.