Jag tältar ofta när jag har bilsemester

När jag skulle åka ut en sväng med bilen så funderade ja först på var jag ville åka någonstans. Jag kom fram till att det skulle vara bäst att faktiskt bara sticka ut en sväng. Det är ofta som jag tar bilresor på helgerna då jag tycker om att se mig omkring rätt så mycket. Det brukar aldrig bli något speciellt långa resor då jag mest bara kör till en grannstad. Det blir dock ibland så att jag tar lite längre resor och faktiskt tar mig till lite andra platser i Sverige. Jag har kunnat ta några resor som håller ett par dagar. Det blir dock aldrig längre än en helg men jag kan se det mesta på en helg.

När jag tar en lång resa som sträcker sig över flera dagar så har jag gjort på flera olika sätt. Ibland har jag tagit in på ett hotell eller ett vandrarhem. Detta brukar jag dock inte alltid bry mig om då det kostar lite pengar och jag ändå har ett tält som ligger och släpar. Det är inte så farligt att tälta som man kan tro att det är. Jag brukar tycka väldigt bra om att vara där ute i naturen istället för att bo på hotell. Det kan dock vara riktigt skönt att slippa myggor. Det värsta är absolut myggorna.