Lite oväntad promenad

Idag så gick jag till affären och skulle köpa lite mat. Det blev en ganska speciell resa, då jag inte brukar behöva gå så långt så brukar det gå ganska så snabbt och det brukar gå fort att ta sig dit och tillbaka. Promenaden dit gick rätt så bra och jag tog samma gamla vanliga väg. Det blev dock lite problem när jag väl hade handlat och skulle tillbaka. Dum som man är så tänkte jag ju ta en ny väg hem. Detta gick inte som jag hade väntat mig utan jag hamnade helt fel. Först så gick jag och jag trodde det var rätt håll men när jag kom fram till en klippvägg så märkte jag att det inte riktigt var helt rätt. Jag visste inte riktigt hur jag skulle göra för att komma runt den och jag kunde inte gärna klättra upp för den. Jag bor på ett litet berg trodde jag, jag har precis flyttat in här så jag hade inte riktigt orienterat mig än. Det blev en lite längre promenad då jag redan hade gått en bra bit från affären dit jag måste gå för att komma tillbaka till den vanliga vägen. Till slut hittade jag en vägg uppför klippan men det blev en jäkla promenad för att ta sig fram dit.